Η “Μέριμνα” προσκαλεί εκπαιδευτικούς Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν σε έναν από επόμενους κύκλους επιμόρφωσης που θα πραγματοποιήσει στο πλαίσιο του προγράμματος
“ΣΥΝ-ΔΕΣΜΟΙ: Στηρίζοντας τη σχολική κοινότητα στη σκιά της πανδημίας”
Το πρόγραμμα “ΣΥΝ-ΔΕΣΜΟΙ” έλαβε το τρίτο Ευρωπαϊκό βραβείο Ψυχικής Υγείας 2021 και έχει στόχο την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να κατανοούν τις ανάγκες των παιδιών και εφήβων που αντιμετωπίζουν την απώλεια, το πένθος ή μια απειλητική για τη ζωή ασθένεια στην οικογένειά τους, ζητήματα ιδιαίτερα κρίσιμα την περίοδο της πανδημίας COVID-19 και να τα στηρίζουν με επάρκεια ώστε να διαχειριστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κατάσταση που αντιμετωπίζουν.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες αναμένεται να είναι σε θέση να:
-
Κατανοούν τις ανάγκες παιδιών και εφήβων που αντιμετωπίζουν πένθος ή απειλητική για τη ζωή ασθένεια στην οικογένεια
-
Υποστηρίζουν παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν πένθος ή απειλητική για τη ζωή ασθένεια στην οικογένεια
Ομάδα στόχος
Εκπαιδευτικοί α’ βάθμιας και β’ βάθμιας εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα και μέσω αυτών οι μαθητές/ριες τους.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σύγχρονη εξ αποστάσεως και ασύγχρονη εκπαίδευση και θα πραγματοποιηθεί μέσω της διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας
https://learn.merimna.org.gr/el/static/home
Οι επόμενοι κύκλοι θα υλοποιηθούν μεταξύ:
17.03.2023 και 31.03.2023
28.04.2023 και 12.05.2023
Περιεχόμενο επιμορφωτικού προγράμματος
Στη συνέχεια ακολουθεί σύντομη περιγραφή της ύλης του επιμορφωτικού προγράμματος όπως θα αναπτυχθεί σε δύο βασικές ενότητες.
1η ενότητα: «Στήριξη του παιδιού και της σχολικής κοινότητας που πενθεί»
-
Πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά και οι έφηβοι το θάνατο
-
Τι είναι θρήνος, ποιες είναι οι συνήθεις εκδηλώσεις θρήνου καθώς και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το θρήνο των παιδιών και εφήβων που βιώνουν απώλεια (θάνατο)
-
Ποιες είναι οι ανάγκες των παιδιών και εφήβων που θρηνούν
-
Καλές πρακτικές για τους εκπαιδευτικούς που στηρίζουν τα παιδιά που θρηνούν
-
Καλές πρακτικές για την ενδυνάμωση των μαθητών που θρηνούν
2η ενότητα: «Στήριξη του παιδιού και της σχολικής κοινότητας στην απειλητική για τη ζωή ασθένεια»
-
Η διάγνωση της ασθένειας και η πορεία της ασθένειας στη ζωή της οικογένειας
-
Το βίωμα της ασθένειας γονέα ή σημαντικού άλλου
-
Κατανόηση της ασθένειας σε διαφορετικές ηλικίες
-
Πως ενημερώνουμε και στηρίζουμε τα παιδιά και τους εφήβους όταν νοσεί αγαπημένο τους πρόσωπο
-
Kαλές πρακτικές για τη στήριξη μαθητή/ριας με άρρωστο μέλος στην οικογένεια